Monitoring is een initiatief van Daniels Smart Energy. Diverse klanten gaven aan dat zij te weinig kijken naar de data van hun PV installatie en dat indien ze kijken het lastig is om te beoordelen of het systeem ook goed functioneert. Na aanleiding hiervan heeft Daniels Smart Energy het “Energie Dashboard” ontwikkeld.
De leverancier (in dit geval APSolar) geeft systeemgarantie op de zonnestroominstallatie. Omdat we denken dat het niet goed is dat de leverancier haar eigen vlees keurt doet DSE de monitoring. Dat doet DSE alleen als de klant dat wil. De klant neemt in dit geval een abonnement op het DSE monitoringsysteem.
Monitoring houdt in, dat DSE via de data van de zonnestroominstallatie op afstand (via het internet) de prestatie van de installatie monitort. Dit gebeurt elke werkdag. Als de prestatie niet goed genoeg is, dan brengt DSE zowel de klant al de leverancier middels een email op de hoogte dat er iets niet goed is. Het werkt net zo als het rode lampje in je auto. Je weet dat er een storing is maar je weet nog niet wat de oorzaak is.
De leverancier geeft garantie en moet dus de storing oplossen. Soms gaat dat snel, soms kost dat tijd. DSE kan in de meeste gevallen aan de data zien of de storing is opgelost. Meestal wordt dit ook aan de klant en DSE gemeld door de leverancier.
Als de storing na twee weken nog niet opgelost is stuurt DSE (als reminder) opnieuw een email aan zowel de klant als de leverancier. Als de klant wil dat dat DSE achter de leverancier aan belt (rappelleren) om te zorgen dat de storing snel wordt opgelost of meekijkt met het oplossen van de storing dan kan dat op regie. Vrijwel alle klanten kiezen er voor om zelf te rappelleren bij de leverancier (om te zorgen dat de storing zo snel mogelijk wordt opgelost).
DANIELS SMART ENERGY
Asserstraat 1
9461 GA Gieten
info@danielssmartenergy.nl
0592 27 30 59
KVK: 83258841
WIE ZIJN WIJ?
Ons team
Vestigingslocatie
Geschiedenis
DSE in de media
Vacatures
WAT DOEN WIJ?
TECHNOLOGIEEN